1. Прочитайте слова с новой буквой и запишите их в словарь.
2. Прочитайте предложения с новыми словами и переведите их.
Six foxes sit in the box.
I put my textbook into the box.
Do exercise number six.
I take a taxi.
I do complex of exercises.
3. Прочитайте и переведите предложения.
Is this a pen? No, it is not.
Is this a pencil? Yes it is.
Is this a table? No, it is not.
Is this a desk? Yes it is.
What is this? It is a bed.
What is this? It is a dress.
What is this? It is a fox.
What is this? It is a textbook.
4. Прочитайте вопросы и ответы на них, обращая внимание на чтение новой буквы и её произношение.
Is this a taxi? Yes, it is.
Is this a fox? Yes, it is.
Is that a red taxi? No, it isn't.
Is that a black box? No, it isn't.
What is this? It is an exercise.
What is that? It is a text.
1. Напишите каждое новое слово из упражнения №1 пять раз с транскрипцией и переводом.
2. Придумайте пять предложений с новыми словами и запишите их.
3. Перепишите фразы с переводом и прочитайте
их с правильной интонацией.
What is this? It is a plate.
This is not a pencil. It is a pen.
Is this a bed? No, it is not.
Is this a tie? Yes it is.
What is this? It is a fox.
4. Выучите эти вопросы и ответы наизусть и употребляйте их в устной речи.
5. Читайте урок 10 не менее четырех раз ежедневно.