Примечания

1

Grant B.K. Disorder in the Universe: John Carpenter and the Question of Genre // The Cinema of John Carpenter: The Technique of Terror / I. Conrich, D. Woods (eds). L.: Wallflower Press, 2004. P. 15.

2

Дегтярев Е. Социальная критика Джона Карпентера: конспирология в «Чужих среди нас» // Логос. 2014. № 5 (101). С. 141–162.

3

Жижек С. Чума фантазий. Харьков: Гуманитарный центр, 2012. С. 18–19.

4

Денисов И. Палата мастера ужасов // Русский журнал. 17.06.2011.

5

Phillips K.R. Dark Directions: Romero, Craven, Carpenter, and the Modern Horror Film. Carbondale: Southern Illinois University Press, 2012. P. 123–124.

6

Wilson D.H. They Live. L.; N.Y.: Wallflower Press, 2015. P. 16–17.

7

Cumbow R.C. Order in the Universe: The Films of John Carpenter. Lanham, MD; L.: Scarecrow Press, 2000. P. 2–3.

8

Perry S. News of COVID-19 Reaching Antarctic Base Draws Comparisons to John Carpenter’s The Thing // comicbook.com. 22.12.2020.

9

Cavanaugh P. The Thing Director John Carpenter Can’t Talk about Blumhouse Reboot // comicbook.com. 18.02.2022.

10

См. подробнее: Wood R. An Introduction to the American Horror Film // American Nightmare: Essays on the Horror Film / A. Britton, R. Wood, R. Lippe (eds). Toronto: Festival of Festivals, 1979. P. 7–28.

11

Woods D. Us and Them: Authority and Identity in Carpenter’s Films // The Сinema of John Carpenter: The Technique of Terror / I. Conrich, D. Woods (eds). P. 30.

12

Acevedo Y. John Carpenter Wants Internet Nazis to Stop Misinterpreting ‘They Live’ // indiewire.com. 04.01.2017.

13

Павлов А. Постыдное удовольствие: философские и социально-политические интерпретации массового кинематографа. М.: Изд. дом ВШЭ, 2014. С. 12–13.

14

Павлов А. Постпостмодернизм: как социальная и культурная теории объясняют наше время. М.: Изд. дом «Дело» РАНХиГС, 2019. С. 24.

15

Барт Р. Мифологии. М.: Академический проект, 2019. С. 263–264.

16

Корте Г. Введение в системный киноанализ. М.: Изд. дом ВШЭ, 2018. С. 38.

17

См. подробнее: Hall S. Encoding/decoding // Culture, Media, Language: Working Papers in Cultural Studies, 1972-79 / S. Hall, D. Hobson, A. Lowe, P. Willis (eds). L.: Routledge, 1980. P. 117–127.

18

Корте Г. Введение в системный киноанализ. С. 48–49.

19

См. подробнее: Jameson F. The Political Unconscious: Narrative as a Socially Symbolic Act. L.; N.Y.: Routledge, 2002.

20

Woods D. Us and Them… P. 21–34.

21

Shail R. Masculinity, Kurt Russel and the Escape Films // The Cinema of John Carpenter: The Technique of Terror / I. Conrich, D. Woods (eds). P. 107–117.

22

Powell A. Something Came Leaking Out: Carpenter’s Unholy Abominations // The Cinema of John Carpenter: The Technique of Terror / I. Con-rich, D. Woods (eds). P. 140–154.

23

Billson A. The Thing. L.: British Film Institute, 1997.

24

Wilson D.H. They Live.

25

Blyth M. In the Mouth of Madness. Leighton Buzzard: Auteur, 2018.

26

Lethem J. They Live: A Novel Approach to Cinema. N.Y.: Soft Skull Press, 2010.

27

Bernard M. Halloween: Youth Cinema and Horrors of Growing Up. N.Y.; L.: Routledge, 2020.

28

Cumbow R.C. Order in the Universe…

29

Muir J.K. The Films of John Carpenter. Jefferson, NC: McFarland, 2005.

Загрузка...