На Го́споди, воззва́х: стихи́ры на 8, глас 5
Подо́бен: Ра́дуйся, Живоно́сный Кре́сте:
Ра́дуйся, Ки́ево-Пече́рское воспита́ние,/ собесе́дниче и спо́стниче преподо́бному Се́ргию./ Ра́дуйся, Нижегоро́дския земли́ подви́жниче,/ преподо́бных Евфи́мия и Мака́рия наста́вниче./ Ра́дуйся, Вознесе́нския оби́тели нача́льниче/ и Су́здальския земли́ архипа́стырю./ Ра́дуйся, о всей земли́ Росси́йстей те́плый моли́твенниче/ и пред Бо́гом наде́жный засту́пниче./ Ра́дуйся, святи́телю о́тче Диони́сие.
Ра́дуйся, Вели́кия Ла́вры о́трасле духо́вная,/ смире́нием, терпе́нием и посто́м всех удиви́вый./ Ра́дуйся, на брега́х Во́лги оби́тель чу́дную основа́вый/ и храм Вознесе́ния Госпо́дня устро́ивый./ Ра́дуйся, мно́жество и́ноков собра́вый/ и нача́льником от Христа́ над ни́ми поста́вленный./ Ра́дуйся, двана́десять и́ноков на про́поведь Ева́нгелия посла́вый/ и во страны́ и гра́ды ве́рхния напра́вивый./ Ра́дуйся, святи́телю о́тче Диони́сие.
Ра́дуйся, святи́телю о́тче Диони́сие,/ Су́здальския страны́ храни́телю./ Ра́дуйся, моля́щимся кре́пкое упова́ние/ и христиа́ном му́дрый учи́телю./ Ра́дуйся, Правосла́вия ревни́телю/ и благоче́стия храни́телю./ Ра́дуйся, е́реси стриго́льников обличи́телю/ и неуста́нный в труде́х святи́телю./ Ра́дуйся, всем нам засту́пниче необори́мый/ и пред Бо́гом те́плый предста́телю.
Ра́дуйся, Це́ркве Правосла́вныя све́тлое украше́ние/ и Христо́вых за́поведей изве́стный храни́телю./ Ра́дуйся, земна́го оте́чества на́шего све́тлое ра́дование/ и заблу́ждших к све́ту богопозна́ния путеводи́телю./ Ра́дуйся, мона́хов преди́вный наста́вниче/ и мирски́х челове́к те́плый засту́пниче./ Ра́дуйся, Су́здальскаго уде́ла украше́ние/ и Нижегоро́дскаго кра́я удобре́ние./ Ра́дуйся, я́ко Росси́йския земли́ светоза́рное свети́ло яви́лся еси/ и храм Ду́ха Всесвята́го обре́лся еси́,/ ра́дуйся, преди́вный иера́рше Диони́сие.
Ра́дуйся, во епи́скопа Ни́жняго Нова́града поста́вленный,/ осия́нием доброде́телей христиа́нских всеукра́шенный./ Ра́дуйся, от е́реси стриго́льников защи́тниче му́жественный/ Це́ркве и всея́ земли́ Росси́йския яви́выйся./ Ра́дуйся, и́же Боже́ственною ре́вностию распала́емый,/ разори́л еси́ тьму ерети́ческаго нече́стия./ Ра́дуйся, му́дростию слове́с твои́х кня́зя му́жески обличи́вый,/ правосла́вныя зако́ны утвержда́я./ Ра́дуйся, в Константи́не гра́де всех свои́ми доброде́тельми удиви́вый/ и за ре́вность ве́лию о Го́споде/ митрополи́том Ру́сския земли́ поста́вленный,/ святи́телю о́тче наш Диони́сие,/ ты же моли́ся о спасе́нии душ на́ших.
Сла́ва, глас 6
Вели́кия Ки́ево-Пече́рския Ла́вры о́трасль духо́вная был еси́,/ на реку́ Во́лгу с ико́ною Бо́жия Ма́тере прише́л еси́/ и на ея брега́х, близ Ни́жняго Нова́града, чу́дную оби́тель устро́ил еси́,/ посто́м, моли́твою, слеза́ми весь край сей освяти́вый/ и мно́жество и́ноков в ней собра́вый,/ духо́вно возрасти́вый и во а́нгельский о́браз посвяти́вый/ Евфи́мия преподо́бнаго и Мака́рия досточу́днаго,/ с ни́миже моли́ся, святи́телю о́тче Диони́сие,/ дарова́ти нам ве́лию ми́лость.
И ны́не, Богоро́дичен: Кто Тебе́ не ублажи́т:
Вход. Проки́мен дне. Чтения три.
При́тчей чте́ние (главы 3 и 8); При́тчей чте́ние (главы 10 и 11); Прему́дрости Соломо́новы чте́ние (глава 4).
На стихо́вне стихи́ры, глас 1
Подо́бен: Небе́сных чино́в: Преди́вный иера́рше Диони́сие,/ житие́м со Христо́м соедини́лся еси́,/ чре́сла любо́вию препоя́сал еси,/ смире́нных путь позна́л еси,/ свети́льник ве́ры украси́л еси/ еле́ом милосе́рдия и ми́лости./ Тем с му́дрыми вшел еси́ в Небе́сный Черто́г,/ иде́же, предстоя́й Влады́це Христу́,/ моли́ся, да услы́шим вопль, призыва́ющий в полу́нощи,/ и вси изы́дем гото́ви в сре́тение Ему́.
Стих: Свяще́нницы Твои́ облеку́тся в пра́вду,/ и преподо́бнии Твои́ возра́дуются.
Вма́ле был еси́ ве́рен, преблаже́нне Диони́сие,/ над мно́гими тя поста́ви Госпо́дь,/ те́мже и просла́вился еси́/ доброде́тельнаго жития́ о́бразом,/ Того́ законоположе́нием после́дуя,/ я́ко и́стинный де́латель виногра́да Христо́ва яви́лся еси́/ и возше́л еси́ в ра́дость Го́спода твоего́,/ Ему́же ны́не предстоя́, мо́лишися о душа́х на́ших.
Стих: Блаже́н муж, боя́йся Го́спода,/ в за́поведех Его́ восхо́щет зело́.
Ревни́телю благоче́стия,/ изря́дный де́лателю виногра́да Христо́ва,/ Свяще́нных Писа́ний соверше́нный позна́телю,/ преда́нием приле́жный исполни́телю,/ и́хже прия́л еси́ от Христа́ Бо́га/ и святы́х Его́ апо́столов,/ те́мже яви́лся еси́ свети́льник Це́ркве, святи́телю Диони́сие,/ не преста́й моля́ся о всех, к твое́й по́мощи прибега́ющих.
Сла́ва, глас 6
Мирски́й мяте́ж оста́вил еси́/ и взе́м крест, после́довал еси́ Христу́,/ преподо́бных Анто́ния и Феодо́сия/ учени́к доброде́тельный яви́лся еси́,/ Бо́га возлюби́вый всем се́рдцем,/ те́сным путе́м ше́ствовал еси́,/ любо́вию Христо́вою утвержда́яся,/ и ны́не, на свое́ ста́до с Небесе́ взира́я,/ моли́ся Го́сподеви поми́ловатися душа́м на́шим.
И ны́не, Богоро́дичен: Творе́ц и Изба́витель:
Тропа́рь, глас 8
Правосла́вия ревни́телю,/ благоче́стия наста́вниче,/ и́щущим спасе́ния до́брый ко́рмчие,/ мона́шествующих богодухнове́нное украше́ние,/ богоно́снаго Евфи́мия собесе́дниче, святи́телю Диони́сие,/ уче́ньми и доброде́тельми оте́чество твое́ просвети́л еси́,/ не забу́ди нас, чту́щих тя,/ но в ми́ре упра́ви живо́т наш.
На Бог Госпо́дь: тропа́рь свята́го, два́жды.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен.
По 1-й стихоло́гии седа́лен, глас 8
Равноа́нгельно во оби́тели Пече́рстей пожи́л еси,/ преподо́бных оте́ц житию́ после́довав,/ и оби́тель я́ко град на гора́х пово́лжских основа́л еси́,/ в не́йже мно́жество и́ноков собра́в,/ о́браз им для подража́ния яви́лся еси́./ Ны́не же, предстоя́ Престо́лу Влады́ки всех, преподо́бне Диони́сие,/ испроси́ мир ми́рови, стране́ Росси́йстей утвержде́ние/ и спасе́ние душа́м на́шим.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен
Де́во Всенепоро́чная, Пресу́щественнаго Бо́га ро́ждшая челове́ком,/ со преподо́бным Того́ непреста́нно моли́ о нас,/ согреше́ний оставле́ние и жития́ исправле́ние нам пре́жде конца́ дарова́ти,/ ве́рою пою́щим Тя по до́лгу, Еди́на Всепе́тая.
По 2-й стихоло́гии седа́лен, глас 4
На земли́, я́ко Ангел, с пло́тию пожи́л еси́,/ святи́телю Христо́в Диони́сие,/ доброде́тельным житие́м украси́вся,/ моли́твою с Бо́гом соедини́вся,/ бде́нием от напа́стей врага́ сохрани́вся,/ труды́ милосе́рдия весь освяти́вся и над страстьми́ воцари́вся,/ те́мже прише́дше ко Влады́це Христу́,/ моли́ ве́рно чту́щим тя грехо́в оставле́ние дарова́ти/ и ве́лию ми́лость пода́ти.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен
Боже́ственная была́ еси́ сень Сло́ва, Еди́на Пречи́стая Де́во,/ чистото́ю Ангелы превосходя́щая,/ мене́, па́че всех пе́рстию бы́вшаго, оскверне́на плотски́ми прегреше́ньми,/ очи́сти Твои́ми моли́твами,/ Боже́ственными вода́ми омыва́ющи и подаю́щи, Чи́стая, ве́лию ми́лость.
По полиеле́и седа́лен, глас 1
Яко звезда́ днесь пресве́тла, святи́телю о́тче Диони́сие, от Ки́ева Вели́каго возсия́л еси́/ и Це́рковь Бо́жию свои́ми доброде́тельми украси́л еси́,/ сердца́ просвеща́ющи всех к твоему́ заступле́нию притека́ющих;/ ду́ши ве́рою и любо́вию тя песносло́вящих николи́же во свои́х моли́твах не оставля́еши;/ страсте́й и ко́зней диа́вольских свобожда́еши всех че́ствующих святу́ю па́мять твою́.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен
Яко всем скорбя́щим и́стинное утеше́ние/ и заблу́ждшим от и́стиннаго пути́ пра́вое наставле́ние,/ предста́ни ско́ро нам, Пречи́стая Богороди́тельнице,/ и лю́те оби́димых от напа́стей изба́ви./ Вся бо мо́жеши, ели́ко хо́щеши/, иму́щи дерзнове́ние к Сы́ну Своему́ и Бо́гу./ Его́же умоли́ Ма́терними Свои́ми моли́твами,/ согреше́нием проще́ние дарова́ти/ благочестному́дренно почита́ющим Рождество́ Твое́.