Александр Назайкин Современное медиапланирование Традиционные СМИ, а также реклама в интернете (медийная и контекстная)

Учебное пособие

Допущено УМО по классическому университетскому образованию в качестве учебного пособия для студентов высших учебных заведений, обучающихся по направлению 030600 «Журналистика» и специальности 030601 «Журналистика»


Рецензенты:

Коломиец В. П. – доктор социологических наук, профессор МГУ имени М. В. Ломоносова;

Шматов Г. А. – кандидат физико-математических наук, старший научный сотрудник Уральского федерального университета имени Б. Н. Ельцина


Ключевые слова: медиапланирование, реклама, охват, частота, бриф, СМИ, совокупный рейтинг, контакты, директ-мейл, пресса, телевидение, радио, Интернет, наружная реклама, медиабаинг, медиаселлинг, медиаисследования, мониторинг.

* * *

Nazaykin A. N.

Contemporary Media Planning: Manual. 4th edition, expanded / Nazaykin A.N

All the aspects of media planning science and art are considered, foreign and Russian experience of modern media planning is gathered. In this book the reader will find all the necessary instruments for media planning: market situation analyses, rules of brief making, technologies of advertising media selection, etc. special focus is on the specifics of media planning in different mass media (press, television, radio, Internet), and also in transit advertising.

The manual is intended for university students and professors, those who have just begun their career in advertising business as well as those for whom media planning has become a profession.

Key words: media planning, advertising, reach, frequency, brief, mass-media, GRP, Impressions, direct-mail, press, TV, radio, Internet, outdoor, media buying, media selling, media research, monitoring.

* * *
Загрузка...