Канон Великий святого Андрея Критского, глас 6-й

В понедельник первой седмицы Великого поста

Песнь 1

Ирмос: Помо́щник и Покрови́тель бы́сть мне во спасение, Сей мой Бог, и просла́влю Его́, Бог отца́ моего́, и вознесу́ Его́: сла́вно бо просла́вися.

Припев: Поми́луй мя, Бо́же, поми́луй мя.

Отку́ду начну́ пла́кати окая́ннаго моего́ жития́ дея́ний; ко́е ли положу́ нача́ло, Христе, ны́нешнему рыда́нию; но я́ко благоутро́бен, даждь ми прегреше́ний оставление.

Гряди́, окая́нная душе́, с пло́тию твое́ю, Зижди́телю всех испове́ждься, и оста́нися про́чее пре́ждняго безслове́сия[1], и принеси́ Бо́гу в покая́нии сле́зы.

Первозда́ннаго Ада́ма преступлению поревнова́в, позна́х себе́ обнаже́на от Бога, и присносу́щнаго Ца́рствия и сла́дости, грех ра́ди мои́х. (Быт. 3, 6–7)

Увы́ мне, окая́нная душе́, что уподо́билася еси́ пе́рвей Еве, ви́дела бо еси́ зле́, и уязви́лася еси́ го́рце[2], и косну́лася еси́ дре́ва, и вкуси́ла еси́ де́рзостно безслове́сныя сне́ди. (Быт. 3, 6)

Вме́сто Евы чувственный, мы́сленная ми́ бы́сть Ева, во пле́ти стра́стный по́мысл, показу́яй сла́дкая и вкуша́яй при́сно го́рькаго напое́ния.

Досто́йно из Еде́ма изгна́н бы́сть, я́ко не сохрани́в еди́ну Твою́, Спа́се, за́поведь Ада́м: а́з же что постражду́, отмета́я всегда́ живо́тная[3] Твоя словеса́?

Слава, Троичен: Пресу́щная Тро́ице, во Еди́нице покланя́емая, возьми́ бре́мя от мене́ тя́жкое грехо́вное, и, я́ко благоутре́бна, да́ждь ми сле́зы умиле́ния.

И ныне, Богородичен: Богоро́дице, надежде и предста́тельство Тебе́ пою́щих, возьми́ бре́мя от мене́ тя́жкое грехо́вное, и я́ко Влады́чица чи́стая, ка́ющася приими́ мя.

Песнь 2

Ирмос: Вонми́, не́бо, и возглаго́лю, и воспою́ Христа́, от Де́вы пло́тию прише́дшаго.

Вонми́, не́бо, и возглаго́лю, земле́, внуша́й[4] гла́с, ка́ющийся к Бо́гу, и воспева́ющий Его́.

Вонми́ ми, Бо́же, Спа́се мой, ми́лостивным Твои́м о́ком и приими́ мое́ те́плое испове́дание.

Согреши́х па́че все́х челове́к, еди́н согреши́х Тебе́: но уще́дри я́ко Бог, Спа́се, творе́ние Твое́.

Вообрази́в мои́х страсте́й безобра́зие, любосла́стными стремле́ньми погуби́х ума́ красоту́.

Бу́ря мя́ злы́х обдержи́т, благоутро́бне Го́споди: но я́ко Петру́, и мне ру́ку простри́.

Оскверни́х пло́ти моея́ ри́зу и окаля́х[5], еже по о́бразу, Спа́се, и по подо́бию.

Омрачи́х душе́вную красоту́ страсте́й сластьми́, и вся́чески весь ум персть сотвори́х.

Раздра́х ны́не оде́жду мою́ пе́рвую, ю́же ми́ изтка́[6] Зижди́тель изнача́ла, и отту́ду[7] лежу́ наг.

Облеко́хся в раздра́нную ри́зу, ю́же изтка́ ми зми́й сове́том, и стыжду́ся.

Сле́зы блудни́цы, Ще́дре, и аз предлага́ю: очи́сти мя́, Спа́се, благоутро́бием Твои́м.

Воззре́х на садо́вную красоту́ и прельсти́хся умо́м: и отту́ду лежу́ наг и срамля́юся.

Де́лаша на хребте́ мое́м вси́ нача́льницы страсте́й, продолжа́юще на мя́ беззако́ние и́х.

Слава, Троичен: Еди́наго Тя́ в трие́х Ли́цех, Бо́га всех пою́, Отца́ и Сы́на и Ду́ха Свята́го.

И ныне, Богородичен: Пречи́стая Богоро́дице Де́во, еди́на Всепе́тая, моли́ прилежно, во еже спасти́ся нам.

Песнь 3

Ирмос: На недви́жимом, Христе, ка́мени за́поведей Твои́х, утверди́ мое помышление.

Огнь от Го́спода иногда́ Госпо́дь одожди́в[8], зе́млю содо́мскую пре́жде попали́. (Быт. 19, 24)

На горе́ спаса́йся, душе, я́коже Лот о́ный, и в Сиго́р угонза́й[9]. (Быт. 19, 23)

Бе́гай запале́ния, о душе́, бе́гай содо́мскаго горе́ния, бе́гай тле́ния Боже́ственнаго пла́мене.

Согреши́х Тебе́ еди́н аз, согреши́х па́че всех, Христе́ Спа́се, да не пре́зриши мене́.

Ты еси́ Па́стырь до́брый, взыщи́ мене́, а́гнца, и заблу́ждшаго да не пре́зриши мене́.

Ты еси́ сла́дкий, Иису́се, Ты еси́ Созда́тель мой: в Тебе́, Спа́се, оправда́юся.

Испове́даюся Тебе́, Спа́се: согреши́х, согреши́х Ти, но осла́би, оста́ви ми я́ко благоутро́бен.

Слава, Троичен: О Тро́ице Еди́нице Бо́же! Спаси́ нас от пре́лести, и искуше́ний, и обстоя́ний.

И ныне, Богородичен: Ра́дуйся, Богоприя́тная утро́бо, ра́дуйся, престо́ле Госпо́день, ра́дуйся, Ма́ти жи́зни на́шел.

Песнь 4

Ирмос: Услы́ша проро́к прише́ствие Твое́, Го́споди, и убоя́ся, я́ко хо́щеши от Де́вы роди́тися и челове́ком яви́тися, и глаго́лаше: услы́шах слух Твой и убоя́хся, сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Дел Твои́х да не пре́зриши, созда́ния Твоего́ да не оста́виши, Правосу́де, а́ще и един согреших, яко человек, паче всякаго человека, Человеколю́бче: но и́маши, я́ко Госпо́дь всех, вла́сть оставля́ти грехи́.

Приближа́ется, душе́, коне́ц, приближа́ется, и неради́ши, ни гото́вишися: вре́мя сокраща́ется, воста́ни, близ при две́рех Судия́ есть. Яко со́ние, я́ко цвет, вре́мя жития́ тече́т: что всу́е мяте́мся?

Воспряни́, о душе́ моя́! Дея́ния твоя́, я́же соде́лала еси́, помышля́й, и сия́ пред лице́ твое́ принеси́, и ка́пли испусти́ слез твои́х: рцы со дерзнове́нием дея́ния и помышле́ния Христу́, и оправда́йся.

Не бы́сть в житии́ греха́, ни дея́ния, ни зло́бы, ея́же аз, Спа́се, не согреши́х, умо́м и сло́вом, и произволе́нием, и предложе́нием, и мы́слию, и дея́нием согреши́в, я́ко ин никто́же когда́.

Отсю́ду и осужде́н бых, отсю́ду препре́н бых аз, окая́нный, от своея́ со́вести, ея́же ничто́же в ми́ре нужне́йше[10]:

Судие́, Изба́вителю мой и Ве́дче, пощади́, и изба́ви, и спаси́ мя раба́ Твоего́.

Ле́ствица, ю́же ви́де дре́вле вели́кий в патриа́рсех, указа́ние есть, душе моя́, до́ятельнаго восхожде́ния, разу́мнаго возше́ствия: а́ще хо́щещи у́бо дея́нием, и ра́зумом, и зре́нием пожи́ти, обнови́ся. (Быт. 28, 12)

Зно́й дневны́й претерпе́ лише́ния ра́ди патриа́рх, и мраз[11] нощны́й понесе́, на всяк день снабде́ния творя́, пасы́й, тружда́яйся, рабо́таяй, да две жене́ сочета́ет. (Быт. 30, 31, 40)

Жены́ ми две разуме́й, дея́ние же и ра́зум в зре́нии: Ли́ю у́бо дея́ние, я́ко многоча́дную, Рахи́ль же ра́зум, я́ко многотру́дную: и́бо кроме́ трудо́в[12], ни дея́ние, ни зре́ние, душе́, испра́вится.

Слава, Троичен: Неразде́льное Существо́м, несли́тное Ли́цы, богосло́влю Тя, Тро́ическое Еди́но Божество́ я́ко единоца́рственное и сопресто́льное, вопию́ Ти песнь вели́кую, в вы́шних трегу́бо песносло́вимую.

И ныне, Богородичен: И ражда́еши, и де́вствуеши, и пребыва́вши обою́ду естество́м Де́ва: Рожде́йся обновля́ет зако́ны естества́, утро́ба же ражда́ет неражда́ющая. Бог иде́же хо́щет, побежда́ется естества́ чин: твори́т бо ели́ка хо́щет.

Песнь 5

Ирмос: От но́щи у́тренююща, Человеколюбие, просвети́, молю́ся, и наста́ви и мене́ на повеле́ния Твоя́, и научи́ мя, Спа́се, твори́ти во́лю Твою́.

В нощи́ житие́ мое́ преидо́х при́сно, тьма бо бысть и глубока́ мне мгла, нощь греха́: но я́ко дне сы́на, Спа́се, покажи́ мя.

Руви́ма подража́я, окая́нный аз, соде́ях беззако́нный и законопресту́пный сове́т[13] на Бо́га Вы́шняго, оскверни́в ло́же мое́, я́ко о́тчее, он. (Быт. 35, 22)

Испове́даюся Тебе́, Христе́ Царю́: согреши́х, согреши́х, я́ко пре́жде Ио́сифа бра́тия, прода́вший чистоты́ плод и целому́дрия. (Быт. 37, 28)

От сро́дников пра́ведная душа́ связа́ся, прода́ся в рабо́ту сла́дкий, во о́браз Господень: ты же вся́, душе́, продал а́ся есй злы́ми твои́ми.

Ио́сифа пра́веднаго и целому́дреннаго ума́ подража́й, окая́нная и неиску́сная душе́, и не оскверня́йся безслове́сными стремле́ньми, при́сно беззако́ннующи.

Аще и в ро́ве поживе́ иногда́ Ио́сиф, Влады́ко Го́споди, но во о́браз погребе́ния и воста́ния Твоего́: аз же что Тебе́ когда́ сицево́е принесу́?

Слава, Троичен: Тя, Тро́ице, сла́вим, Еди́наго Бо́га: Свят, Свят, Свят еси́ Отче, Сы́не и Ду́ше, про́стое Существо́, Еди́нице при́сно покланя́емая.

И ныне, Богородичен: Из Тебе́ облече́ся в мое́ смеше́ние, нетле́нная, безму́жная Ма́ти Де́во, Бог, созда́вый веки, и соедини́ Себе человеческое естество́.

Песнь 6

Ирмос: Возопи́х всем се́рдцем мои́м к ще́дрому Бо́гу, и услы́ша мя от а́да преиспо́дняго, и возведе́ от тли живо́т мой.

Слезы, Спа́се, о́чию моею, и из глубины́ воздыха́ния чи́сте приношу́, вопию́щу се́рдцу: Бо́же, согреши́х Ти, очи́сти мя.

Уклони́лася еси́, душе́, от Го́спода твоего́, я́коже Дафа́н и Авиро́н: но пощади́, воззови́ из а́да преиспо́дняго, да не про́пасть земна́я тебе́ покры́ет. (Числ. 16, 32)

Яко ю́ница, душе́, разсвире́певшая, уподо́билася еси́ Ефре́му, я́ко се́рна, от тене́т сохрани́ житие́, впери́вши дея́нием у́м и зре́нием. (Иер. 31, 18)

Рука́ нас Моисе́ова да уве́рит, душе́, ка́ко мо́жет Бог прокаже́нное житие́ убели́ти и очи́стити: и не отча́йся сама́ себе́, а́ще и прокаже́нна еси́. (Исх. 4, 6–7)

Слава, Троичен: Тро́ица есмь про́ста, нераздельна, раздельна ли́чне, и Еди́ница есмь естество́м соединена, – Отец глаго́лет и Сын и Божественный Дух.

И ныне, Богородичен: Утро́ба Твоя́ Бо́га нам роди́, воображена по нам: Его́же я́ко Созда́теля всех моли́, Богоро́дице, да моли́твами Твои́ми оправди́мся.


Го́споди, поми́луй. (Трижды.) Слава, и ныне:

Кондак, глас 6

Душе́ моя́, душе моя́, воста́ни, что спи́ши? Коне́ц приближа́ется, и и́маши смути́тися. Воспряни́ у́бо, да пощади́т тя Христо́с Бог, везде́ сый и вся исполня́яй.

Песнь 7

Ирмос: Согреши́хом, беззако́нновахом, непра́вдовахом пред Тобо́ю, ниже́ соблюдо́хом, ниже́ сотвори́хом, я́коже запове́дал еси́ нам: но не преда́ждь нас до конца́, отце́в Бо́же.

Согреши́х, беззако́нновах и отверго́х за́поведь Твою́, я́ко во гресе́х произведо́хся[14], и приложи́х я́звам стру́пы себе: но Сам мя поми́луй я́ко благоутро́-бен, отце́в Бо́же.

Та́йная сердца моего́ испове́дах Тебе, Судии́ моему́: ви́ждь мое́ смире́ние, ви́ждь и ско́рбь мою́, и вонми́ суду́ моему́ ны́не, и Сам мя поми́луй я́ко благоутро́бен, отцо́в Бо́же.

Сау́л иногда́ я́ко погуби́ отца́ своего́, душе́, осля́та, внеза́пу ца́рство обра́те к прослу́тию[15]: но блюди́, не забыва́й себе́, ско́тския по́хоти твоя́ производивши па́че Ца́рства Христо́ва. (1 Цар. 9; 10, 1)

Дави́д иногда́ богооте́ц, а́ще и согреши́ сугу́бо[16], душе́ моя́, стрело́ю у́бо устреле́н быв прелюбода́йства, копие́м же плене́н быв уби́йства томле́нием: но ты сама́ тягча́йшими де́лы не ду́гуеши, самохо́тными[17] стремле́ньми. (2 Цар. 11, 14–15)

Совокупи́ у́бо Дави́д иногда́ беззако́нию беззако́ние, уби́йству же любодейство раствори́в[18], покая́ние сугу́бое показа́ а́бие; но сама́ ты, лука́внейшая, душе́, соде́лала еси́, не пока́явшися Бо́гу.

Дави́д иногда́ вообрази́, списа́в, я́ко на ико́не[19], песнь, е́юже дея́ние облича́ет, е́же соде́я, зовы́й: поми́луй мя, Тебе́ бо еди́ному согреши́х, всех Бо́гу, Сам очи́сти мя. (Пс. 50)

Слава, Троичен: Тро́ице про́стая, неразде́льная, единосу́щная, и естество́ еди́но, Све́тове и Свет, и Свя́та Три, и Еди́но Свя́то пое́тся Бог Тро́ица: но воспо́й, просла́ви Живо́т и Животы́, душе́, всех Бо́га.

И ныне, Богородичен: Пое́м Тя, благослови́м Тя, покланя́емся Ти, Богороди́тельнице, я́ко нераздельныя Тро́ицы породи́ла еси́ еди́наго Христа́ Бо́га и Сама́ отверзла еси́ нам, су́щим на земли́, небесная.

Песнь 8

Ирмос: Его́же во́инства небесная сла́вят и трепещут Херуви́ми и Серафи́ми, вся́ко дыха́ние и тварь, по́йте, благослови́те и превозноси́те во вся ве́ки.

Согреши́вша, Спа́се, поми́луй, воздви́гни мой ум ко обраще́нию, приими́ мя, ка́ющагося, уще́дри вопию́ща: согреши́х Ти, спаси́, беззако́нновах, поми́луй мя.

Колесни́чник Илия́, колесни́цею доброде́телей вшед я́ко на небеса́, ноша́шеся превы́ше иногда́ от земны́х: сего́ у́бо, душе́ моя, восхо́д помышля́й. (4 Цар. 2, 11)

Елиссе́й иногда́, прие́м ми́лоть Илиину́, прия́т сугу́бую благода́ть от Бо́га: ты же, о душе́ моя́, сея́ не причасти́лася еси́ благода́ти за невоздержа́ние. (4 Цар. 2, 9-13)

Иорда́нова струя́ пе́рвее ми́лотию Илиино́ю Елиссе́ем ста сю́ду и сю́ду: ты же, о душе́ моя́, сея́ не причасти́лася еси́ благода́ти за невоздержа́ние. (4 Цар. 2, 13–14)

Сомани́тида иногда́ пра́веднаго учреди́,[20] о душе, нра́вом благи́м: ты же не ввела́ еси́ в дом ни стра́нна, ни пу́тника; те́мже Черто́га изри́нешися вон, рыда́ющи. (4 Цар. 4, 8)

Гиези́ев подража́ла еси́, окая́нная, ра́зум скве́рный всегда́, душе́, его́же сребролю́бие отложи́ поне́[21] на ста́рость: бе́гай гее́нскаго огня́, отступи́вши злых твои́х. (4 Цар. 5, 20–27)

Слава, Троичен: Безнача́льне Отче, Сы́не собезнача́льне, Уте́шителю благи́й, Ду́ше пра́вый, Сло́ва Бо́жия Роди́телю, Отца безнача́льна Сло́ве, Ду́ше живы́й и зи́ждяй, Тро́ице Еди́нице, поми́луй мя.

И ныне, Богородичен: Яко от оброще́ния червлени́цы, Пречи́стая, у́мная багряни́ца Емману́илева внутрь во чреве Твое́м плоть изтка́ся: те́мже Богоро́дицу вои́стинну Тя почита́ем.

Песнь 9

Ирмос: Безсе́меннаго зача́тия рождество́ несказа́нное, Ма́тере безму́жныя нетленен Плод: Бо́жие бо рожде́ние обновля́ет естества́; те́мже Тя вси ро́ди я́ко Богоневе́стную Ма́терь правосла́вно велича́ем.

Ум острупи́ся[22], те́ло оболе́знися, неду́гует дух, сло́во изнемо́же, житие́ умертви́ся, коне́ц при две́рех: те́мже, моя́ окая́нная душе́, что сотвори́ши, егда́ прии́дет Судия́ испыта́ти твоя́?

Моисе́ово приведо́х ти, душе́, миробы́тие и от того́ все заве́тное писа́ние[23], пове́дающее тебе́ пра́ведныя и непра́ведныя: от ни́хже вторы́я, о душе́, подража́ла еси́, а не пе́рвыя, в Бо́га согреши́вши.

Зако́н изнемо́же, пра́зднует[24] Ева́нгелие, писа́ние же все в тебе небрежено бысть, проро́цы изнемого́ша и все пра́ведное сло́во: стру́пи твой, о душе́, умно́жишася, не су́щу врачу́, исцеля́ющему тя́.

Но́ваго привожду́ ти писа́ния указа́ния, вводя́щая тя, душе́, ко умилению: пра́ведным у́бо поревну́й, грешных же отвраща́йся и умйлостиви Христа́ моли́твами же, и поще́ньми, и чистото́ю, и гове́нием.

Загрузка...