Как использовать два существительных, если одно из них отвечает на вопрос «Чей?» (Whose?). Например: велосипед Билла («Чей велосипед?») или мама Анны («Чья мама?»)
Сначала говорим существительное, которое отвечает на вопрос «Чей?». К нему добавляется – ’s.
Bill’s bike – велосипед Билла
Anna’s Mum – мама Анны
Tim’s dog – собака Тима
Jane’s bag – сумка Джейн
Mike’s ball – мяч Майка
1. It’s Bob’s toy. 2. That’s Mike’s car. 3. This is Anna’s house. 4. Paul’s house is not very big. 5. Tim’s brother is a student. 6. Kate’s dolls are cute. 7. Bill’s Dad is a doctor. 8. Paul’s Mum is a teacher. 9. That’s Anna’s sister. 10. Mike’s brother is an artist.
Образец:
– It’s Andy’s bike. – Is it Andy’s bike?
1. It’s Kate’s bag. 2. It’s Jane’s hat. 3. That’s Tim’s dog. 4. This is Mike’s bed. 5. It’s Anna’s bag. 6. That’s Paul’s house. 7. That’s Kate’s brother. 8. It’s my Dad’s car.
Как задать специальный вопрос со словом Whose? – Чей?
Модель вопроса: Whose + Что? (Кто?) + глагол
Например: Whose house is it?
1. It’s Mike’s dog. 2. That’s Anna’s house. 3. That’s Paul’s car. 4. It’s Kate’s bag. 5. It’s Bill’s ball. 6. It’s Max’s bike. 7. It’s Anna’s pen. 8. That’s Tim’s cat.
Образец: – It’s Mike’s ball – It’s his ball.
1. It’s Paul’s brother. 2. It’s Tim’s bike. 3. That’s Mike’s house. 4. It’s Bob’s car. 5. It’s Anna’s bag. 6. That’s Kate’s sister. 7. That’s Jane’s house.