Раздел 3. Грамматика и лексика

Прочитайте приведённые ниже тексты. Преобразуйте, если необходимо, слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами 19—24, так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текстов. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию из группы 19—24.

The Bald Eagle

19. In 1782, soon after the United States won its independence, the bald eagle ……………… as the national bird of the new country. American leaders wanted the eagle to be a symbol of their country because it is one of the strongest birds. CHOOSE


20. Today the bald eagle almost ……………… from the country. DISAPPEAR


21. In 1972 there ……………… only 3,000 bald eagles in the entire United States. BE


22. The reason for the bird’ s ……………… population is pollution, especially pollution of the rivers by pesticides. DECREASE


23. Pesticides poison the fish. Eagle eat these fish and then the eggs eagles lay have very thin shells and ………………. NOT HATCH


24. Today, the American government and the American people ……………… to protect the bald eagle. TRY


Прочитайте приведённый ниже текст. Образуйте от слов, напечатанных заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами 25—29, однокоренные слова так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию из группы 25—29.


Music in schools


25. Primary schools in London are trying out an ambitious plan through which young children get an introduction to serious music. The idea comes from a group of famous musicians who are concerned about the ……………………… of certain types of classical music. SURVIVE


26. They see the plan as one possible ……………………… to the problem of declining audiences at classical concerts. SOLVE


27. Their ……………………… is that an interest in classical music should be developed in early childhood. ARGUE


28. They reject the idea that children are not interested in serious music or necessarily find it ……………………… boring. AWFUL


29. The group goes into a school and gives a live ……………………… of a short classical piece and then this is followed by an explanation of how the instruments work. PERFORM

Загрузка...