Прочитайте приведённые ниже тексты. Преобразуйте, если необходимо, слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами 19—24, так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текстов. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию из группы 19—24.
19. Jane had always wanted to be a nurse and help people in need. Her father, however, thought that nursing ___________ a suitable profession for her in future.
NOR BE
20. When she left school, she ……………… a job as a doctor’s receptionist.
OFFER
21. Jane ……………… to take the job, so she decided to talk to her friend Ann about what she should do.
NOT WANT
22. When Jane came to Ann’s house, Ann met her in the garden. «Hello, Jane! I _________ some gardening. You look so unhappy! What are you thinking about?»
DO
23. While Jane ……………… her problem, Ann’s mother shouted to the girls to come over.
EXPLAIN
24. She said that Ann’s father ……………… an accident and he was in hospital.
HAVE
Прочитайте приведённый ниже текст. Образуйте от слов, напечатанных заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами 25—29, однокоренные слова так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию из группы 25—29.
25. Edinburgh is one of the most written-about cities on earth. Built on ancient volcanoes and first established because of its secure and ……………………… position, the capital of Scotland has become a crossroads.
DEFENCE
26. ……………………… everyone who comes to Scotland today spends some time in this city.
PRACTICAL
27. Edinburgh is the second most popular tourist destination in Great Britain and it’s not hard to see why. Its midsummer ……………………… festival is one of the biggest in the world.
NATION
28. Edinburgh is a delight to explore on foot: most of its ……………………… are contained within a compact central area.
ATTRACT
29. With streets steeped in history and a ……………………… cultural scene, Edinburgh offers the perfect balance between traditional and contemporary things.
THRIVE